hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان| ساخت هزار واحد مسکونی توسط ذوب‌آهن اصفهان در فولادشهر

اصفهان| ساخت هزار واحد مسکونی توسط ذوب‌آهن اصفهان در فولادشهر

طی نشستی با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، خدامراد صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان، حمیدرضا شیروانی مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر فولادشهر، تفاهم‌نامه ساخت هزار واحد مسکونی بین شرکت‌های عمران فولادشهر و ذوب‌آهن اصفهان منعقد شد. 

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را مشارکت در ساخت واحد مسکونی با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه دانست و گفت: به هر میزان فاصله تردد کارکنان با کارخانه کمتر باشد در هزینه‌های حمل نقل کارخانه صرفه‌جویی خواهد شد‌. او افزود: ذوب‌آهن اصفهان، اولویت‌هایی چون تولید، تأمین مواد اولیه، مسائل زیست‌محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی را باهم پیش می‌برد و ساخت این هزار واحد مسکونی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد. یزدی زاده با بیان اینکه از سال 73 تا سال 81 در فولادشهر ساکن بوده و با ویژگی‌های این شهر آشناست، افزود: این واحدهای مسکونی باید به نحوی ساخته شود که در خور نام ذوب‌آهن اصفهان باشد و الگویی برای ساختمان‌سازی در این شهر شود. حمیدرضا شیروانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه ساخت هزار واحد مسکونی به مساحت 14 هکتار با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در سه سال با مشارکت کارخانه ذوب‌آهن فراهم شد. او افزود: ذوب‌آهن اصفهان سنگ بنای فولادشهر را در سال 1347 گذاشته است و همواره خدمات خوبی به این شهر ارائه داده و لذا پروژه ساخت هزار واحد مسکونی توسط ذوب‌آهن را می‌توان در راستای تداوم این تعاملات دانست.

میزان خدماتی که شهرداری در مجموعه شهر انجام می‌دهد مثال‌زدنی است

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر بیان کرد: روند رشد جمعیت در شهرهای جدید به این نحو است که هر پنج سال جمعیت این شهرها دو برابر می‌شود که در مراحل ابتدایی تأثیرگذار نیست اما به‌مرورزمان با بیشتر شدن جمعیت وضعیت خدمات بحران‌ساز می‌شود از همین رو بر اساس قانون شهرهای جدید دستگاه‌های خدمات رسان مکلف‌اند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که متناسب با پیشرفت شهر نسبت به استقرار دستگاه‌های خدمت رسان در سطح شهر اقدام نمایند؛ که این روند در شهرهای جدید از جمله فولادشهر این اتفاق نمی‌افتد. هم‌چنین تبصره‌ای در قانون پیش‌بینی‌شده است که شرکت عمران می‌تواند خدماتی از جمله مدرسه‌سازی و ... را در شهر انجام دهد و به‌عنوان مالیات خود این اقدامات را لحاظ کنند؛ اما تصور مردم این است که این‌گونه خدمات وظیفه شرکت عمران است؛ اما بر اساس اساسنامه وظیفه اصلی شرکت عمران تفکیک و آماده‌سازی اراضی است؛ که آماده‌سازی شامل تعیین بر و کف، آسفالت، احداث جوی و جدول و پیاده‌روست.

حمیدرضا شیروانی افزود: به این دلیل که میزان تعهد شرکت عمران بیش از سایر دستگاه‌هاست در بعضی اقدامات که شهرداری با مشکل مواجه می‌شود ورود می‌کند که این ورود چون مکرر شده به‌حساب وظیفه ذاتی شرکت عمران محسوب می‌شود که این‌گونه نیست. او در ادامه اضافه کرد: طبق قانون، زمانی که جمعیت در شهر‌های جدید از ۱۰ هزار نفر فراتر می‌رود شهرداری در این شهر‌ها مستقر خواهد شد در شهر فولادشهر با گذشتن جمعیت از ۱۰ هزار نفر شهرداری در این شهر مستقر شد و طبق قانون پس از استقرار شهرداری وظیفه نگهداری از شهر با شهرداری است و شرکت عمران نسبت به انجام عملیات آماده‌سازی در بخش‌های اراضی مورد تملک خود اقدام کند؛ در سال‌های گذشته با توجه به تعاملات مثبت میان شهرداری و شرکت عمران فولادشهر میزان خدماتی که شهرداری در مجموعه شهر انجام می‌دهد مثال‌زدنی است. بیشترین سرانه فضای سبز در مجموعه شهر‌های کشور با ۶۵ مترمربع به ازای هر نفر در فولادشهر است؛ حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری و رفت‌وروب معابر یکی از سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین فعالیت‌هایی است که در مجموعه شهری وجود دارد که باافتخار می‌توان بیان کرد در شهر فولادشهر بهترین مجموعه رسیدگی به شهر را شهرداری فولادشهر با توجه به مقدورات خود انجام می‌دهد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد